søndag 23. desember 2012

Jul hos mor og far

Selv om jeg er (over gjennomsnittet) opptatt av tradisjoner, pynter jeg ikke veldig tradisjonelt hjemme hos meg selv. Derfor er det veldig kjekt når mor år etter år tar frem den gamle julepynten - det gir meg julestemning. Neste år feires jul i mor og far sitt nye hus, da må nissene, englene og julekrybben plasseres andre steder men jeg tror og håper det blir like stemningsfylt og fint!





Juletreet er pyntet med gammel og ny, kjøpt og hjemmelaget julepynt. Den røde julekulen med grønt glitter har jeg eller min bror laget og henger fremme hvert år. Julestrømpene er ikke store men var likevel et stort høydepunkt da vi var mindre, natt til første juledag kom nissen og stappet strømpene fulle av snop. Av en eller annen grunn er det slutt på det nå. Mor nevnte noe om at vi var blitt for gamle (!?) selv tror jeg det ble for travelt for nissen å komme tilbake til Kvitsøy etter å ha vært her natt til julaften. Mor prøvde å bytte ut adventsstjerna i år med en lilla pappstjerne - noe som ikke ble særlig godt mottatt i heimen! Vi liker best den gamle, som vi har hatt i alle år, alt må være som før!




2 kommentarer:

  1. Jeg blir rett og slett i julestemning av dette innlegget! Nydelig:) og akkurat sånn vi liker det!
    Tradisjonelt (og nytt!) og sammen:)
    gleder meg til en juleklem når vi skal samles til grøt:)
    sees da:)
    klemklem

    SvarSlett
  2. :) Kjekt å videreføre julestemning til andre! Kan si at stemningen nådde toppen da jeg våknet til lyden av brøytebilen i morges, bare synd den ikke varte så lenge ...

    SvarSlett