fredag 28. desember 2012

Vi hekler våre lykter når det mørkner

Inspirert av en julegave jeg fikk av min svigerinne har jeg heklet 
noen lyslykter, og flere skal det bli. 
Dette var veldig enkelt og fort gjort :) 
Perfekte å gi bort i gaver eller pynte med hjemme!


Lilla med forskjellige mønster

Hvite med halmstrå som bånd

Disse hvite skal mor bruke til å ha tulipaner i når
 hun skal dekke bordet til fest i morgen!

Oppskrift
Lag 4 luftmasker, ta sammen til en ring med en kjedemaske.
Begynn hver omgang med 2 luftmasker, avslutt hver omgang med en kjedemaske.
Runde 1: Lag 11 staver i ringen (12 med de 2 luftmaskene).
Runde 2: Hekle 2 staver i hver maske du laget i runde 1 (= 24)
Runde 3: Hekle 1 stav i hver maske du lagde i runde 2.
Fortsett med runde 3 til du  oppnår ønsket lengde.

Glass: Du kan bruke akkurat hvilket glass du vil. Her har jeg brukt ''hapå''-glass og ''sildeglass''. Hvis du skal bruke større glass (feks. Norgeglass) kan du øke ved å hekle runde 2 to ganger.

Garn: Du kan bruke det garnet du vil. Her har jeg brukt sparkjøpgarn. Utrolig godt å hekle med, sterkt, fint, mykt og ikke minst billig!

Bare spør hvis du lurer på noe :) Lykke til!


1 kommentar:

  1. Hei! Kjempelekre! Hvilken pinnestørrelse har du heklet med?

    SvarSlett